Disconti Basın Bülteni


DISCONTI İLE TÜRK TURİZMİNDE YENİ BİR DÖNEM BAŞLIYOR
DISCONTI İLE TURİSTLER TÜRKİYE’DE DAHA ÇOK PARA HARCAYACAK

Türkiye turizminin dijital dönüşümünde önemli bir yer edinerek, turistlerden elde edilen döviz gelirlerini artırmayı hedefleyen DISCONTI, ilk üç yıl içerisinde 10 milyon dolar gelir elde etmeyi ve turistlerin fazladan 50 milyon dolar harcamasını sağlayacak. Türkiye’ye gelen yabancı turistlerin ziyaretlerini eşsiz bir deneyime dönüştürmek için tasarlanan DISCONTI, mobil uygulamasıyla da kullanıcılarına sağlık hizmetlerinden eğlenceye kadar tüm ihtiyaçları için özel ayrıcalıklar ve avantajlar sunacak. Turizmde yepyeni bir dönemin başlangıcı olan DISCONTI Türk ekonomisine de katma değer sağlayacak.
 
Turizm dijitalleşiyor
Eşsiz konumu ve yüksek potansiyeli sayesinde Türkiye’nin yabancı turistler tarafından tercih edilme oranı gittikçe artarken, Avrupa pazarındaki payı hızla büyümektedir. 2019’da 44 milyonu aşan yabancı turist sayısı, 2020 yılında 51 milyon olarak tahmin edilmekte ve bu alandaki yatırımlar devam etmektedir. 2020 turizm geliri beklentisi 45 milyar dolar olan Türkiye’nin, 2023 yılı hedefi ise 65 milyar dolardır. DISCONTI, 2017 Turizm Şurasında alınan kararlara uygun şekilde, turizmin dijitalleşmesi amacına hizmet etmek adına 28 Ocak 2020’de Türkiye’nin en büyük gruplarından ve global perakende sektörünün önemli oyuncularından Eren Holding ve Dijimedya ortaklığıyla kurulmuştur.

Ayrıcalıklı indirimler ve fırsatlar
Türkiye’nin alışveriş turizminde devrim yaratacak DISCONTI ile yabancı turistlerin ülkemizde daha fazla harcama yapmaları sağlanarak döviz girdisi artırılacaktır. Turizmin ‘dijitalleşmesine’ katkı sağlayacak DISCONTI, turistlerin ülkemizde bulundukları süre boyunca; global ve ulusal perakende ve hazır giyim markalarından çok özel alışveriş fırsatları sunacaktır.  Şehir içinde ve dışında konforlu ve hızlı ulaşım çözümleri, turistlerin en çok tercih ettiği restoranlardan indirimli yararlanmaları DISCONTI’nin avantajları arasında yer alacak. Müzelerde ve şehrin cazibe alanlarında da ayrıcalıklı olacak olan DISCONTILILER, WI-FI seçeneğiyle seyahat ayrıntılarını paylaşabilecek, ailecek sınırsız internetin keyfini çıkarabilecekler.
 
Hedef küresel pazara açılmak
Türkiye’den global pazara açılan “turist, seyahat ve alışveriş mobil uygulaması” oluşturmak vizyonuyla yola çıkan DISCONTI, Türkiye’de kazanacağı başarı sonrası, iş modelini yurtdışına taşımayı hedeflemektedir. Büyüme hedefini Rusya, Polonya, Ukrayna başta olmak üzere Avrupa ülkelerini kapsayacak şekilde küresel pazarlarda sürdürecektir.
DISCONTI, öncelikle Türkiye’de kullanıma sunulacak ve tüm turistik bölgeleri kapsayacaktır. Bu özelliğiyle sadece İstanbul ve turistik ziyaret alanlarından fırsatları ve rehberlik hizmetlerini barındıran ‘region card/city pass card’lardan farklılaşmaktadır. 

Büyük destek ve işbirliği
Türk turizminde yeni bir dönem başlatacak olan Disconti sektörün en önemli ve büyük sivil toplum kuruluşlarından da destek görüyor. Ülke turizminde önemli misyonlar üstlenen Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB), Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB), Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED), Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD), İstanbul Turist Rehberleri Odası (İRO), Turizm Restoran Yatırımcıları ve Gastronomi İşletmeleri Derneği (TURYİD) ve Global Blue da Disconti’nin basın lansmanında hazır bulundu.

Türkiye’nin önde gelen markaları
Turizmde büyük bir ekonomik gelişim ve dijitalleşme çalışması hedefiyle yola çıkan Disconti yeni bir oluşum olmasına karşın sektörlerinin önde gelen markaları ile işbirliği sağladı. Sağlık, restoran, otel, giyim ve turizm gibi farklı sektörlerden Türkiye’nin önde gelen ve dünyaca tanınan markaları ve şirketleri Disconti uygulamasında yer alıyor.
Turistlerin Disconti sayesinde indirim ve avantajlardan yararlanacağı markalar arasında ATASAY, BENETTON, BİG BUS, BİSSE, BLUEMINT, BOBBI BROWN, BODRUM MANTI, BOLULU HASAN USTA, BOYNER, CACHAREL, CHAKRA, COLUMBIA, DENTUR AVRASYA, DERİMOD, D’S DAMAT, DÜNYAGÖZ, EFOR, ENGLİSH HOME, FUN LAB, GALATA, GANT, GARDEN MEZZE, GLOBAL BLUE, GREEN SALADS, HACI ABDULLAH, İSTANBUL CERRAHİ, JACK&JONES, JIMMY KEY, KİĞILI, KLASİK OTOMOBİL MÜZESİ, PIERRE CARDIN, LACOSTE, LEGOLAND, BUTİK ÇIKRIK, ZEN DİAMOND, MADAME COCO, MUDO, MNG, NAUTICA, OTELZ.COM, PERSPECTIVE, PINKO, RENT ‘N CONNECT, RUE, ŞANS, DURU VIP, SEA LİFE, SHOP TAX FREE, SNEAKS UP, SUPERSTEP, TUDORS, U. S. POLO, YARGICI, YVES ROCHER yer alıyor. Önümüzdeki günlerde yeni markaların da Disconti dünyasına katılması bekleniyor. 

Disconti Bilgi Teknolojileri A.Ş. Hakkında
Disconti Bilgi Teknolojileri A.Ş. yüzde 100 Türk sermayesiyle Türkiye’nin en büyük gruplarından ve global perakende sektörünün önemli oyuncularından Eren Holding ve Dijimedya ortaklığıyla 28 Ocak 2020’de kuruldu. Disconti ayrıca, sadece turistlere yönelik olması ve sunduğu geniş indirim ve ayrıcalık çeşitleri sebebiyle de dünyadaki diğer örneklerinin önündedir.
Diji Medya Grup